eastdrummer

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

east bronze B8

Av Tobias Kopparsjö - 20 juni 2011 12:50

 

Recension: 


Kan börja med att säga att jag jämför east B8 med Sabian B8 i denna recension ganska mycket.


Ljud:


För att vara en B8 cymbal tycker jag denna låter riktigt bra! Den är volymstark och låter som en riktig cymbal, tillskillnad från Sabians B8 som jag personligen tycker låter väldigt platt och är väldigt volymsvag!

Tonen är väldigt ljus och skär igenom bra, inte allt för lång efterklang men låter ändå bra.

Poäng:3/5


Utseende:


Den har det traditionella utseendet av en bronze-cymbal, det vill säga att den är lite mer "orange" än vad en B20 är.

Men den är i en fin high-polished finish, så den blänker på :)

poäng: 3/5


Pris:


En east B8 16" kostar 855kr medans en Sabian B8 16" kostar 919kr.

Båda 2 är medium crashar.

Poäng:5/5


Ps. Tycker ändå man ska försöka spara ihop till lite bättre serier än B8.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Kopparsjö - 20 september 2011 08:47


Här kommer en liten recension på east "egna" stockar. Det finns 2 modeller på dessa att köpa för tillfället.   Börjar med den ena som heter "Start"   Recension:   Kan ju säga direkt att kvalitén inte är den bästa men dom duger mycket vä...

Av Tobias Kopparsjö - 27 augusti 2011 13:43

Det har varit en allt för lugn sommar men förhoppningsvis kommer jag igång snart igen! Hoppas annars att alla har haft en skön musik-sommar med mycket bra spelningar och festivaler.   Nu när sommaren snart är över är det kanske läge att köpa li...

Av Tobias Kopparsjö - 29 juni 2011 12:55

Höjer mitt glas åt detta lokala skövde band! Gillar det skarpt! ...

Av Tobias Kopparsjö - 6 juni 2011 15:08


Så nu kommer det en recension på east's bästa trumset, east all maple. Jag är ju självklart själv en STOLT ägare av ett sådant. Vill även säga att jag har ägt både pearl och tama innan så jag har erfarenhet av andra trummor med.   Recension: ...

Av Tobias Kopparsjö - 4 juni 2011 17:01

Får be om ursäkt att det inte blivit så mycket skrivande på ett tag, jag skyller på vädret och att det varit en del med bandet det senaste!   Men njut av denna lilla video sålänge så blir allt bättre snart ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards